Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2016 | Canada, Niagara Falls

Na een lange rit door afwisselende landschappen, kleine dorpjes, Hillie Billie plaatsjes, arriveren we donderdag 14 juli rond 18.00 uur in Ontario Canada en bezoeken we Niagara Falls. De ontvangst in de AirBnB was wel bijzonder. We moesten de auto maar in de garage zetten, want de buren mochten niet weten dat Chen een AirBnB runde. Hij was er zelf ook niet en werden ontvangen door de familie. Moeder sprak geen Engels, maar de kinderen gelukkig wel. Moeder Chinees had wel onze koelkast helemaal volgestouwd maar niet met spullen voor ons. We hadden de basement van het grote huis, met 2 slaapkamers en een grote badkamer. Ben, Jette, Hilde en Maarten zijn nog even een duik gaan nemen in het zwembad, maar helaas waaide het behoorlijk, waardoor het snel koud werd. Kasja en Maarten zijn boodschappen gaan doen en de kids hebben lekker gedoucht en geluierd. We hebben genoten van een heerlijke doodgewone macaroni bolognese. 's Avonds hadden niet veel puf meer en de Chinese TV hielp ook niet.

De volgende dag vroeg naar de falls en hebben we onze dag gepland. Eerst een hoop foto's aan de rand gemaakt. Iedere keer weer uit een andere hoek. Als tweede naar de boot: the Hornblower. Ben en Maarten stonden vooraan en de dames aan de zijkant, zodat ze snel konden uitwijken voor de waterval regen. Gelukkig hadden we een gezellige poncho aan dus de natheid viel mee. Wat een gave ervaring. Mooie foto's en filmpjes kunnen maken, maar de camera op tijd weg, want het leek alsof je in een goede Hollandse bui stond.

Daarna naar het whitewaters pad. Met de lift daalden we af tot op rivier niveau en konden we langs de rivier met stroomversnellingen en watermolen lopen. Wat een geweld zeg. Ben en Maarten wilden wel even op het luchtbedje erdoor, maar we hoorden dat hier $ 10.000 boete op stond. Toch maar niet gedaan.

Vervolgens na een heerlijk ijsje (toch wel bijzonder om die pal naast de falls te eten) naar Behind the Falls. Weer in de rij en met de lift naar beneden. Daar kwamen we eerst pal naast de fall en bijna weer een nat pak, maar gelukkig dit keer gele poncho's en konden we ook echt achter de falls kijken. Veel herrie en water, maar ook zeer indrukwekkend.

Tenslotte de Niagara 4D experience. Weer een (dit keer blauwe) poncho aan en na een introductie film de 4D scène in. Vooral Ben had veel lol, want zijn moeder werd weer nat (hahaha). Was wel grappig om mee te maken.

Na al dat water eerst even opfrissen in de B&B en heerlijk gegeten bij Picadilly (fish and chips). Vermoeid zijn we op tijd in bed gekropen om de volgende dag naar Washington te rijden.