Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu

Sequoia

Door: Kasja

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2016 | Verenigde Staten, Sequoia

Laat in de middag komen we aan in ons Indianenhuis in Three Rivers. Het is behoorlijk warm, 36 graden! Vlakbij het huis hadden we al een meertje gespot, waar Maarten, Jet en Ben wel even een duik wilden nemen. Hilde had last van migraine, dus zij dook gelijk haar bed in.

Je zou het niet verwachten in dit gehucht, maar er was een behoorlijke supermarkt, waar ze zelfs spareribs verkochten. Ze waren nog warm en roken heerlijk! 3x raden wat we aten....

De volgende dag trokken we met onze Lincoln de bergen in richting Sequoia Parc. Onderweg kwamen we al leuke riviertjes tegen, waar we het liefst in wilden duiken. Maar de grootste boom, General Sherman, moest opgezocht worden. We keken ook uit naar wilde beren, maar we kwamen niet verder dan wat herten, chipmunks en eekhoorns. De bomen zijn hier Groot! Echt groot! Een stuk verder in het park staat de allerhoogste boom, Grant Tree, dus daar zijn we ook naar toe gereden. Daar stond een Parc ranger, die het een en ander vertelde over het park en ons liet voelen hoe licht het hout is. Dat is waarschijnlijk de redding van het park, omdat het hout ongeschikt is om mee te bouwen.

Na de bochtige rit terug eindigden we bij een stuwmeer om even een frisse duik te nemen. Grappig om te ontdekken, dat we niet onopgemerkt bleven; er waren 'blonde mensen' gespot en ze wilden wel eens weten waar wij vandaan kwamen. En inderdaad, toen ik eens goed om me heen keek, waren we behoorlijk in de minderheid.