Washington d.c. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu Washington d.c. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu

Washington d.c.

Door: Kasja

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We worden wakker in Washington en het is al tegen de 30 graden! Ons huis is opnieuw een basement, in een Washingtonse woonwijk. Dit keer is het een erg donkere ruimte, we voelen ons molletjes onder de grond.
Vandaag zullen we naar een baseball game van de Washington Nationals (WS) tegen de Pittsburgh Pirates gaan kijken. We zijn dolgelukkig met ons plekje in de schaduw! Om 13.30 start de wedstrijd en we hebben er zin in. In de 4e inning komen de Pirates met 1-0 voor te staan. Eindelijk gebeurde er iets! Pas in de 9e inning slaat Murphy (WS) in de allerlaatste slag van de eigenlijke wedstrijd een homerun! Nu het 1-1 is, gaan we door tot er een winnaar is. Bij de 14e inning, het is inmiddels 18.00 uur, houden we het voor gezien. We gaan een restaurantje opzoeken. Daar aangekomen, horen we dat de PP's uiteindelijk in de 18e inning gewonnen hebben. We hebben heerlijk gegeten in een Amerikaanse diner, waar ook oude zwart-wit films draaiden.

De volgende dag gaan we naar het Capitool, met een rugzak vol water en broodjes. De meningen over de rondleiding zijn verdeeld. We hadden er meer van verwacht....
We besluiten daarna over de Mall te gaan lopen naar het monument, dat halverwege staat en waar we het witte huis zouden moeten kunnen zien. Het is inmiddels 36 graden en er is nauwelijks schaduw! Om de 100 meter moeten we stoppen om bij te komen of iets te drinken. Slopend... Dat witte huis is haast niet te zien en kan ons ook eigenlijk gestolen worden.
Maarten en Ben gaan naar het Air & Space Museum, waar ze in een vliegsimulator hebben gezeten en een 3D-film hebben bekeken. De meiden en ik gaan naar het Holocaust Museum, dat heel veel indruk op ons maakt, vanwege alle foto's, persoonlijke verhalen en voorwerpen, zoals de enorme berg schoenen van vergaste gevangenen, die er lag.

Als we het museum uitkomen, zien we een enorme bui aankomen. Nog voor we op de plek aankomen, waar we afgesproken hebben om elkaar weer te zien, begint het toch te hozen! We zijn heel blij dat de mannen naar onze schuilplaats komen!

Die avond koken we zelf! We zijn toe aan gezond eten! Bijna alles smaakt hier zoet of heeft een gefrituurd laagje. Ook pakken we onze tassen weer in, we gaan morgen vliegen naar San Fransisco en moeten heel vroeg op!