San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Boudesteijn - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Kasja

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

De wekker gaat om 04.30!! Auto inruimen en op naar het vliegveld!
Het is 5 uur vliegen en als we aankomen gaan de horloges 3 uur terug in de tijd. Het verschil met Nederland is nu 9 uur. Het is 18 graden, heerlijk na Washington! Onze nieuwe auto is een Lincoln en heeft aanzienlijk minder bagageruimte, spannend dus of alles er wel inpast! Gelukkig kan Maarten heel goed passen en meten!

Wat een andere omgeving weer: heuvelachtig, zonnig en fris.
Ons huis is geweldig: ruim, licht, banken die in een relaxstand kunnen (had Ben als eerste door natuurlijk) en 2 badkamers! Vandaag doen we niet veel meer...

De volgende dag gaan we met de metro richting de Ferry die ons naar Alcatraz zal brengen.
Daar aangekomen gaan we de cellhouse audiotour doen. Superleuk is dat! We horen persoonlijke verhalen van gevangenen en bewaarders en krijgen een goed beeld van hoe het er daar aan toe ging. Ook goed dat we thuis de film 'Escape from Alcatraz' hebben gezien. Nu herkenden we veel dingen.
Daarna lopen we wat rond bij Fisherman's Wharf. Een wel heel erg toeristische plek, waar ook de zeeleeuwen op vakantie waren. Wel de eerste pelikanen gespot!
We besluiten terug te gaan naar ons huis voor een bakkie koffie en om even bij te komen.
's Avonds gaan we uit eten en proeft Maarten de lokale specialiteit Cioppino, verschillende soorten vis en schaaldieren in een gebonden tomatensaus: heerlijk!

Onze 2e dag in SF gaan we ons volgende avontuur aan: fietsen over de Golden Gate Bridge.
Met onze helmen op vertrekken we en al heel snel wanen we ons in een bergetappe van de Tour de France! Allemachtig, wat een steile wegen! Nog geen kilometer op weg en nu al kapot!! De harde, koude tegenwind maakt het er ook al niet makkelijker op. Maar we zien ook dat er een strand is, waar we natuurlijk even stoppen om een broodje te eten.
En dan opeens zijn we er: we fietsen over De Brug! Wat een ervaring, echt geweldig!
Aan de overkant moeten we nog een heel eind dalen, vind ik ook wel weer spannend. Daar komen we in het plaatsje Sausalito, waar geen wind is en het zelfs warm is. We hebben wel een ijsje verdiend, vinden we. We nemen de Ferry terug en als we aan het einde van de middag weer thuis zijn, zijn we kapot! Ik lig om 20.30 in m'n bed en zal bijna 10 uur slapen!